4,5,6

/ Thursday, March 06, 2008 /


aku ingin memanjat awan
untuk kita menggulungsur pelangi
mengait bintang-bintang
merempuh lubang hitam

namun hamparan mawar pernah kita sisihkan
memutar roda kesalahan yang berulang

maka




melodi nafasmu hanya menjadi angan-anganku
untuk mentari di esok hari.



inspirasi dari lukisan "mimpi kamu" oleh jojo

5 pendapat:

farah on: March 11, 2008 at 11:17 AM said...

mungkin ini jln takdir hidup

tak mengapa

biar saja mimpi itu slalu mendatangi

kini hanya mampu merindu

meski harus menunggu

rgds,farah

{ Senandung K } on: March 14, 2008 at 1:01 PM said...

yang enak itu kan, mimpi. realiti terlalu menggerunkan. punca kuasa kuat yang mampu merosakkan. very bitter.

dreams are like sugar. buat kita high.

{ faalifyazai } on: March 14, 2008 at 4:12 PM said...

farah:

ah susah mau cakap
angan-angan akan tetap jadi angan-angan.mungkin kosong, mungkin ada intinya.

tapi tak mengapalah, nak berimaginasi pun bukan perlukan kita melabur kan? :)

btw,thanks farah for dropping by. :) bila nak start menulis? hehe






senandungkonspirasi:

betul,mimpi memang enak. sampai hari ini aku masih hidup dalam mimpi aku. tapi kadang-kadang macam hampas,terbuang. macam aku coretkan dalam SEKSA MASA, "mulut melopong menyaksikan mimpi nyata dalam dunia ngeri". semua dah terbalik.mimpi yang jadi kenyataan, dalam dunia yang ngeri.


oleh itu,mari kita sorong bantal masa, selimutkan jiwa.dan mimpi :)

ps/ jangan overdose sugar. nanti gangrene :D

Anonymous on: March 14, 2008 at 11:15 PM said...

mimpi kamu puisi kamu
puisi kamu kata kamu
kata kamu isi kamu
isi kamu jiwa kamu

i guess, i don't have anything to say. things left unsaid, kept crawling out but they wouldn't come put right.



happiness & clarity. i wish upon it, for you & me & everyone we know.

God bless.

{ faalifyazai } on: March 16, 2008 at 4:55 AM said...

anonymous:

tak perlu diluahkan jika persepsi itu tak seiring antara minda dan bibir.nanti yang wujud pula hanya perasaan bersalah. tak mengapa. apapun terima kaseh kerana sudi luangkan masa membaca. and also thanks for the wishes.

moga dirahmatiNYA.

Labels

Followers

 
Copyright © 2010 gob[blog] gundah-gulana, All rights reserved
Design by DZignine. Powered by Blogger